1. Úvodní ustanovení
Provozovatel apartmánu Helena pod Klínovcem zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“). Tyto Zásady vysvětlují, jaké údaje shromažďujeme, za jakým účelem a jak s nimi nakládáme.2. Jaké údaje zpracováváme
Zpracováváme následující osobní údaje:- Identifikační údaje: jméno, příjmení, datum narození, číslo dokladu totožnosti (občanský průkaz, pas).
- Kontaktní údaje: adresa bydliště, telefonní číslo, e-mail.
- Platební údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje z ubytovacích smluv.
- Údaje o ubytování: termín pobytu, počet osob, speciální požadavky.
- Záznamy komunikace: e-maily, telefonické hovory, případně další formy komunikace.
3. Účely zpracování osobních údajů
Osobní údaje zpracováváme za účelem:- uzavření a plnění ubytovací smlouvy,
- zajištění služeb spojených s ubytováním,
- splnění právních povinností (např. hlášení cizinců na cizinecké policii dle zákona),
- komunikace s klienty (např. potvrzení rezervace, zasílání informací o pobytu),
- účetní a daňové evidence.
4. Právní základy pro zpracování
Zpracování osobních údajů je založeno na:- plnění smlouvy o ubytování,
- plnění zákonných povinností (např. dle zákona o místních poplatcích),
- oprávněném zájmu Provozovatele (např. ochrana majetku a bezpečnost),
- případně na základě souhlasu (např. marketingové účely).
5. Doba uchování osobních údajů
Osobní údaje uchováváme po dobu nezbytnou pro plnění smluvních a zákonných povinností:- Údaje o ubytování: 5 let od ukončení pobytu, pokud zákon nestanoví delší dobu uchování.
- Účetní a daňové doklady: 10 let dle zákona o účetnictví.
- Záznamy komunikace a marketingové údaje: po dobu platnosti souhlasu, případně do odvolání souhlasu.
6. Předávání osobních údajů
Vaše údaje mohou být předány těmto subjektům:- Orgány veřejné správy (např. cizinecká policie, finanční úřad),
- Externí poskytovatelé služeb (např. účetní, právníci),
- případně dalším subjektům na základě zákonné povinnosti nebo vašeho souhlasu.
7. Ochrana osobních údajů
Provozovatel přijímá technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů proti ztrátě, zneužití či neoprávněnému přístupu. Používáme šifrování dat, zabezpečený přístup k databázím a pravidelné aktualizace bezpečnostních opatření.8. Práva subjektů údajů
V souladu s GDPR máte následující práva:- Právo na přístup k údajům – máte právo požádat o informace o tom, jaké údaje o vás zpracováváme.
- Právo na opravu – máte právo na opravu nepřesných či neúplných údajů.
- Právo na výmaz („právo být zapomenut“) – můžete požádat o vymazání osobních údajů, pokud již nejsou potřebné pro stanovené účely.
- Právo na omezení zpracování – v určitých případech máte právo požadovat omezení zpracování vašich údajů.
- Právo na přenositelnost údajů – máte právo získat údaje v přenosném formátu.
- Právo vznést námitku – můžete vznést námitku proti zpracování vašich údajů z důvodů oprávněného zájmu.
- Právo podat stížnost – máte právo podat stížnost u dozorového orgánu (Úřad pro ochranu osobních údajů).